قالیباف : مدیریت اوقات فراغت ، اشتغالزایی و تحقق شهر الکترونیک دغدغه‌های شهرداری در حوزهIT هستند .
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر محمدباقر قالیباف   در جلسه شورای شهرداران ، در دیدار با اعضای کارگرو‌ه‌های علمی و اجرایی مجموعه جشنواره‌های شکوفا با بیان این مطلب افزود: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد که متاسفانه به دلیل نبود برنامه  فرهنگی کاربردی در این عرصه پتانسیل‌های موجود در این عرصه شناسایی نشده و کشور از بازدهی مطلوب اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی آن تا کنون بهره‌ قابل توجه‌ای کسب نکرده است.

وی گفت: امروز ضرورت برنامه‌ریزی مدون به منظور شناسایی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان همچنین شناخت استعداد‌های سایر شهروندان در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری فناوری اطلاعات احساس می‌شود.

قالیباف ضمن تقدیر از مجریان جشنواره شکوفا و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان طراح ایده این جشنواره ادامه داد: خوشبختانه جشنواره شکوفا با تاکید بر توسعه فناوری اطلاعات با بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی در مقیاس محله، در سال جاری اجرا شده و توانسته بسیاری از خلاهای موجود در این عرصه را شناسایی و با استفاده از مشارکت شهروندان برای مرتفع کردن آن برنامه‌ریزی کند.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم انطباق سیاست‌ها وبرنامه‌های کلان مدیریت با فرهنگ اسلامی و ایرانی تصریح کرد: در پاره‌ای از مواقع شاهد بودیم که مدیران تا حد شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش رو موفق بوده‌اند و در این مرحله به اتخاذ راهبرد و راهکار حل آن اقدام کرده‌اند ولی به دلیل عدم تطبیق و در نظرگرفتن راهکار اتخاذ شده با شرایط اجتماعی و فرهنگی متاسفانه توفیق لازم را کسب نکرده‌اند.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری‌ها در حوزه فناوری اطلاعات نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و باید با شناخت صحیح ویژگی‌ها و کارکردهای مطلوب اقتصادی آن راهکار‌های مناسب را برای توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از آن را اتخاذ کرد.

قالیباف تعامل با متخصصان و کارشناسان را مهمترین عامل در اتخاذ صحیح تصمیم‌های مدیریتی دانست و گفت: خوشبختانه جشنواره شکوفا با بهره‌‌گیری از تیم کارشناسی و علمی کاردان و نام آشنا در عرصه فناوری اطلاعات تا کنون روند اجرای مطلوبی داشته است. بهره گیری از نظر مشورتی و اجرایی متخصصان و کارشناسان مهمترین رکن در اتخاذ صحیح تصمیم‌های مدیریتی محسوب می‌شود.

شهردار تهران افزود: مدیریت اوقات فراغت جمعی و فردی شهروندان، شناخت و ظرفیت‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات به منظور اشتغالزایی در این عرصه و اتخاذ راهکارهایی در راستای انجام خدمات اداری در فضای مجازی و تحقق شهر الکترونیک مهمترین دغدغه شهرداری تهران در حوزه IT به شمار می رود.

وی  با اشاره به ضرورت تبادل تجارب مدیریت شهری گفت: اجرای موفق جشنواره‌های شهری در تهران و خصوصا جشنواره شکوفا در حوزه فناوری اطلاعات به طور قطع مورد توجه سایر شهرهای کشور قرار خواهد گرفت و در تمام نقاط ایران اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، در این جلسه گزارش روند اجرایی جشنواره شکوفا، راه اندازی خانه‌های IT در سرای محلات 374گانه، بروز رسانی پورتال محلات و سامانه‌های اجتماعی شهر تهران توسط دکتر سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی تشریح و دبیران علمی کانون‌های 7گانه جشنواره شکوفا دیدگاه‌های خود را در حوزه تخصصی مربوطه مطرح کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب